Dünyanın İlk Terminal Traktörü 1958'de Üretildi
Kalmar’ın terminal traktörleri serisi, ABD’nin merkezinde yer alan Kansas eyaletinin Ottawa kentinde ortaya çıktı. Ottawa Steel, 1958 yılında limanlar, terminaller, depolar ve dağıtım tesislerinde römork taşımak için kullanılan dünyanın ilk terminal traktörünü geliştirdi.
1976’da İlk Konteyner Straddle Carrier Prototipleri
1970’lere gelindiğinde, konteynerleşme küresel lojistik sektörünü dönüştürmeye başlamıştı. Finlandiya’da Valmet, 1976 yılında ilk konteyner straddle carrier prototiplerini tanıttı. Daha sonra Kalmar Classic Straddle Carrier olarak evrilen bu modelin, sonraki 40 yıl içinde 2.500’den fazla birimi teslim edildi ve bunların birçoğu hâlâ aktif olarak kullanılmaktadır.
İlk Elektrikli Forkliftin Tanıtımı - 1980
Kalmar, 1980 yılında ilk elektrikli forklift modelini piyasaya sundu.
Kalmar’ın İsveç’te Şekillenmesi
1974 yılında, LMV (Lidhults Mekaniska Verkstad), devlet şirketi Kalmar Verkstad AB tarafından satın alındı. Bir yıl sonra Ljungbytruck’ı da bünyesine katan şirket, Kalmar LMV adıyla faaliyet göstermeye başladı ve ABD merkezli büyük üreticilerle rekabet edebilecek seviyeye ulaştı. 1980’ler boyunca uluslararası pazarda sürekli büyüme gösteren Kalmar LMV, on yılın ortalarına gelindiğinde 50’den fazla ülkede satış ve servis ağına sahipti. Ayrıca, karşı ağırlıklı forkliftler alanında rakipsiz bir ürün yelpazesi sunuyordu. Şirketin büyümesi ve birkaç kez el değiştirmesinin ardından, 1994 yılında Kalmar Industries adını aldı ve Stockholm borsasında işlem görmeye başladı.
İlk Reach Stacker Prototipi – 1985
Kalmar, 1985 yılında ilk reachstacker prototipini tamamladı ve ticari teslimatlarına bir yıl sonra başladı. Bu çok yönlü makine, küresel lojistik sektöründe temel bir unsur haline gelirken, her yeni nesilde daha yüksek taşıma kapasitesine ulaştı.

1990’larda Günümüz Kalmar’ının Temelleri Atıldı
1990’larda gerçekleşen bir dizi birleşme ve satın alma, günümüz Kalmar’ının temelini oluşturdu. İsveç, Finlandiya ve ABD’deki endüstriyel mirasları bir araya getiren küresel bir yapı haline gelmesini sağladı. 1994 yılında, Finlandiya devletine ait Sisu şirketi, Ottawa Trucks’ı ve Valmet’in malzeme taşıma iş kolunu satın aldı. 1997’de ise Finlandiya merkezli Partek, Sisu Terminal Systems’i ve Kalmar Industries’in çoğunluk hissesini satın alarak iki şirketi birleştirdi. 2000 yılına gelindiğinde, Kalmar Industries tamamen Partek’in mülkiyetine geçti ve Stockholm borsasından çıkarıldı.
2000 Yılında Konteyner Spreader’larıyla Ürün Portföyünün Genişletilmesi
2000 yılında Partek, İsveçli konteyner spreader üreticisi Bromma’yı satın alarak Kalmar’ın ürün yelpazesini daha da genişletti. 1965 yılında kurulan Bromma, teleskopik spreader’ı icat etti. Bu teknoloji, terminallerin her kaldırma işleminde spreader değiştirmeden farklı boyutlardaki konteynerleri kabul etmesini sağladı. Bugün hâlâ dünya genelinde en yaygın kullanılan spreader tasarımı olmaya devam etmektedir.

2001’de Ağır Vinç Sektöründeki Uzmanlığın Güçlendirilmesi
2001 yılında Kalmar Industries, Hollandalı gemiden karaya vinç ve straddle carrier üreticisi Nelcon’u ve bakım şirketi Groot-Hensen’i satın alarak ürün yelpazesini genişletti. Bu satın almalar, Kalmar’a ağır vinç sektöründe önemli bir uzmanlık kazandırdı ve şirketin terminal otomasyon çözümlerini geliştirmesine büyük katkı sağladı.
2005’te Cargotec’in Kurulması
2002 yılında, Finlandiyalı asansör ve yürüyen merdiven üreticisi Kone, Partek’in tüm hisselerini satın aldı. 2005 yılında büyük bir yeniden yapılanma gerçekleşti ve Kone, malzeme taşıma iş kollarını Kalmar, Hiab ve MacGregor markalarından oluşan Cargotec Corporation adı altında birleştirdi.
2005’te İlk Tam Otomatik Straddle Carrier Terminalinin Açılması
2005 yılında Kalmar, terminal otomasyonu alanında önemli bir dönüm noktasına ulaştı ve Avustralya’nın Brisbane kentinde ilk tam otomatik straddle carrier terminalini açtı. Bu terminal, Kalmar AutoStrad™ sistemi ile donatılmıştı. Aynı yıl, Kalmar küresel varlığını güçlendirmek adına Çin’in Şanghay kentinde bir üretim tesisi kurdu.

Kalmar AutoShuttle™, Sıfır Emisyonlu ve Hibrit RTG Vinçlerin Tanıtımı
Bu dönemde Kalmar, Kalmar AutoShuttle™, sıfır emisyonlu ve hibrit RTG vinçleri ile birinci nesil hibrit tahrikli straddle carrier modellerini piyasaya sürdü.
2010’da Stargard’da Montaj Tesisi Açılması
2010 yılında Cargotec, Polonya’nın Stargard kentinde bir montaj tesisi açtı. 2013’te ise straddle carrier, reach stacker ve boş konteyner taşıyıcılarının üretimi İsveç’in Lidhult kentinden Stargard’a taşındı. Kısa süre sonra forklift üretimi de aynı bölgeye kaydırıldı.
Kalmar SmartPort ve Kalmar One’ın Tanıtılması
2011 yılında Kalmar, ABD merkezli terminal işletim sistemleri sağlayıcısı Navis’i satın aldı ve bu şirket 2021 yılına kadar Kalmar bünyesinde kaldı. Aynı on yıl içinde Kalmar, Kalmar SmartPort portföyü ve Kalmar One adlı esnek ve ölçeklenebilir açık otomasyon sistemini tanıtarak otomasyon kabiliyetlerini önemli ölçüde geliştirdi.
2021’de Tamamen Elektrikli Ürün Portföyünün Lansmanı
1980’de ilk elektrikli forkliftini tanıtan Kalmar, sektörün öncülerinden biri olmaya devam etti. 2021 yılında, tamamen elektrikli ürün portföyünü piyasaya sundu. Bu portföy, elektrikli reach stacker, ağır, orta ve hafif forkliftler, terminal traktörleri ve straddle carrier modellerini kapsayan geniş bir malzeme taşıma ekipmanı yelpazesini içeriyordu.

2021: Robotik Dönüşüm Yolculuğunun Başlangıcı
Kalmar, Kalmar Robotic Portfolio’yu 2021 yılında tanıtarak yenilikçilik konusundaki kararlılığını bir kez daha ortaya koydu. Bu portföy, akıllı, esnek ve otonom mobil ekipman çözümlerinden oluşan geleceğe yönelik bir ürün yelpazesi sundu.
2022: Ağır Vinç Sektöründen Çıkış
Kalmar, 2022 yılında ağır vinç sektöründen çekilme kararı aldı ve bu alandaki fikri mülkiyet haklarını ve varlıklarını Rainbow Industries Co. Ltd. (RIC)’e devretti. Böylece şirket, mevcut ürün portföyüne daha fazla odaklanmaya yöneldi.
2023: Elektrikli Straddle Carrier Charge Ailesinin Tanıtımı
Kalmar, Elektrikli Straddle Carrier Charge Ailesi’ni 2023 yılında piyasaya sundu. Bu ürün serisi, batarya teknolojileri, şarj çözümleri ve yazılım sistemleri içererek straddle carrier operatörlerinin karbonsuzlaşmaya yönelik dönüşümünü desteklemeyi hedefledi.
2024 ve Sonrası: Kalmar Nasdaq Helsinki’de Listelendi
1 Temmuz 2024’te Kalmar, Cargotec’ten ayrılarak Nasdaq Helsinki’de işlem görmeye başladı. Bugün Kalmar, sürdürülebilir malzeme taşıma alanında küresel liderliğini sürdürerek elektrifikasyona odaklanıyor, ekipmanlarının ömür boyu değerini artırmayı ve maksimum çalışma süresi sağlamayı hedefliyor.
Tarih boyunca Kalmar’ın başarısı, yerel inovasyonların küresel çapta başarılı ürünlere dönüşmesi sayesinde şekillendi. 30 ülkede çalışanları ve dünya genelinde müşterileri olan şirket için bu vizyon, günümüzde her zamankinden daha önemli. Ürün serilerinin doğduğu yerler olan Tampere, Ljungby ve Ottawa, 21. yüzyılın zorluklarını karşılamaya hazır ana inovasyon ve Ar-Ge merkezleri olarak varlığını sürdürüyor.